Wolff

FAQ


Algemeen

Algemene Voorwaarden Online Kaartverkoop
Hoe kan ik kaartjes kopen? Hoe kan ik kaartjes kopen?
  • Je kunt via de website www.wolff.nl en in de verschillende Wolff Bioscopen tickets kopen. Selecteer de gewenste filmtijd om naar de verkooppagina te gaan. In de bioscoop kun je terecht aan de kassa.

Hoe kan ik reserveren bij Wolff Bioscopen? Hoe kan ik reserveren bij Wolff Bioscopen?
  • U kunt via onze website reserveren bij elk van onze bioscopen. Voor evenementen kunt u niet reserveren. U kunt op twee manieren beginnen met reserveren: door eerst een film te kiezen, of door eerst een bioscoop te kiezen.

  • Wanneer u wilt beginnen met de keuze van de film:
  • Op elke pagina van onze website kunt u beginnen door bovenaan in het menu op 'Films' te klikken. Dit brengt u naar de filmlijst. In de linkerkolom vindt u de films die momenteel bij Wolff Bioscopen draaien, en in de middelste kolom de films die wij verwachten te gaan draaien.
  • Klik vervolgens op de titel van de film waarvoor u wilt reserveren. U komt dan op de filmpagina terecht. Bovenaan de rechterkolom op deze pagina kunt u de bioscopen vinden waar de gekozen film draait. Klik op de naam van de bioscoop waar u wilt reserveren. Dit brengt u naar de pagina met aanvangstijden. Klik vervolgens op de aanvangstijd waarvoor u wilt reserveren (let op dat u bij de juiste dag zit!). Er verschijnt dan een pop-up met het Mijn Wolff inlogscherm. Volg vanaf daar de instructies op het scherm.

  • Wanneer u wilt beginnen met de keuze van de bioscoop:
  • Op de voorpagina van onze site staat bovenaan in de rechterkolom een lijst van onze bioscopen. Op elke andere pagina staat helemaal onderaan in het grijze gedeelte een lijst van onze bioscopen. Klik op de naam van de bioscoop waar u wilt reserveren. U komt dan op de pagina van de betreffende bioscoop. Onder 'De week in...' kunt u klikken op de dag waarvoor u wilt reserveren. U krijgt dan het filmprogramma van de betreffende dag te zien. Klik vervolgens op de aanvangstijd van de voorstelling waarvoor u wilt reserveren (let op dat u bij de juiste film zit!). Er verschijnt dan een pop-up met het Mijn Wolff inlogscherm. Volg vanaf daar de instructies op het scherm.

  • Wilt u liever niet reserveren via de website of lukt het niet?
  • Tijdens openingstijden kunt u ook telefonisch reserveren bij onze bioscopen voor een reguliere en/of 3D voorstelling. Voor evenementen kunt u niet reserveren. Het telefoonnummer en de openingstijden van de bioscoop kunt u vinden door op de voorpagina van onze site rechts bovenaan op de bioscoop van uw keuze te klikken, op alle andere pagina's staat de lijst met bioscopen helemaal onderaan aan de linkerkant.
  • NB: in de schoolvakanties kan het vlak voor aanvang van de voorstelling het geval zijn dat onze kassiers u wegens drukte even niet te woord kunnen staan. Wij adviseren u dan even een kwartiertje te wachten alvorens het nogmaals te proberen.

  • LET OP! Bij het reserveren via internet zit er om technische redenen een limiet aan de hoeveelheid kaarten die tegelijk gereserveerd kunnen worden. De bioscoop hanteer bij minder drukke voorstellingen vrije plaatskeuze en behoudt zich het recht voor om de gereserveerde plaatsen (minimaal) te wijzigen. Wilt u meer kaarten reserveren dan deze limiet en er zeker van zijn dat u met iedereen bij elkaar zit, dan adviseren wij u om telefonisch te reserveren bij de betreffende bioscoop.

Kan ik zelf mijn stoelen kiezen als ik online een ticket koop? Kan ik zelf mijn stoelen kiezen als ik online een ticket koop?
  • Jazeker, je kunt online zelf je stoelplaatsen kiezen. Je krijgt automatisch de best beschikbare stoelen toegewezen, welke je desgewenst kunt aanpassen.
  • De bioscoop behoudt zich het recht voor om de gekozen plaatsen minimaal te wijzigen.
  • Wees zorgvuldig bij je stoelkeuze om verrassingen te voorkomen: de stoelen die het dichtst bij het scherm staan, bevinden zich vooraan in de zaal (voorste rij). Betere plaatsen vind je meer naar achteren.

  • Let op: bij Wolff Cinerama te Rotterdam kunt u geen stoelplaatsen kiezen, hier geldt geen placering.

Tot wanneer kan ik mijn gereserveerde tickets ophalen? Tot wanneer kan ik mijn gereserveerde tickets ophalen?
  • Gereserveerde tickets kunnen tot uiterlijk 30 minuten voor aanvang van de film opgehaald worden. Reserveringen vervallen hierna, omdat in de praktijk ongeveer 50% van de reserveringen niet wordt opgehaald. Dit betekent dat er veel stoelen leeg blijven in de zaal en er veel mensen teleurgesteld worden met het bericht dat de zaal is uitverkocht, terwijl achteraf blijkt dat ze wel naar de film hadden gekund.

Wat is een ochtendvoorstelling? Wat is een ochtendvoorstelling?
  • Ochtendvoorstellingen zijn enkel op weekenddagen, feestdagen en in vakanties tot 12:00. Een ochtendvoorstelling kost € 7,50.

Met kinderen naar de bioscoop Met kinderen naar de bioscoop
  • Er is geen minimumleeftijd voor de bioscoop tenzij de film voor 12 of 16 jaar gekeurd is. Kijk daarom altijd naar de keuring van de film of op www.kijkwijzer.nl.

  • Kinderen t/m 2 jaar hebben gratis toegang, wanneer ze bij de ouders op schoot zitten. Is dat niet wenselijk, dan dient er een ticket gekocht te worden.
  • Een kinderkaartje geldt tot en met de leeftijd van 11 jaar en kost € 8,- . Het kindertarief is alleen geldig bij films met een leeftijdskeuring van 'Alle leeftijden', 'Mogelijk schadelijk tot 6 jaar' of 'Mogelijk schadelijk tot 9 jaar'. Het kindtarief is dus niet geldig bij films met een leeftijdskeuring van 'Mogelijk schadelijk tot 12 jaar' of 'Mogelijk schadelijk tot 16 jaar'. Let op: er kan naar het identiteitsbewijs van uw kind gevraagd worden om de leeftijd vast te stellen. U dient deze dan te tonen om toegang te verkrijgen.



Mijn Wolff

Wat is een 'Mijn Wolff' account? Wat is een 'Mijn Wolff' account?
  • Mijn Wolff is een gratis account op www.wolff.nl dat nodig is voor het bestellen van online tickets en waarmee je over de volgende mogelijkheden beschikt:

  • - Online tickets bestellen
  • - Historie aankopen
  • - Gebruikersprofiel aanpassen
  • - Wachtwoord wijzigen

Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten voor ‘Mijn Wolff'? Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten voor ‘Mijn Wolff'?
  • Ga naar Mijn Wolff en klik op ‘wachtwoord vergeten’. Vul je e-mailadres in en druk op verzenden. Vervolgens ontvang je een e-mail met een link om jouw wachtwoord opnieuw in te stellen. Deze link is 3 uur geldig.
  • Gebeurt dit niet binnen deze tijd, dan dien je opnieuw een e-mail met link op te vragen. Verander het wachtwoord en log vervolgens in met je nieuwe wachtwoord.n

Kan ik een gemaakte (online) aankoop annuleren of wijzigen? Kan ik een gemaakte (online) aankoop annuleren of wijzigen?
  • Een gemaakte aankoop bij de kassa kun je wijzigen tot uiterlijk 2 uur v๓๓r aanvang van de desbetreffende voorstelling. Dit kan echter alleen fysiek aan de kassa van de bioscoop waar de voorstelling zou plaatsvinden. Indien de tickets al zijn afgehaald, moet de scheurstrook nog bevestigd zijn aan het originele ticket. Je krijgt geen geld terug, maar je kunt de tickets die eerder zijn aangekocht direct omruilen voor tickets van een andere voorstelling of aanspraak maken op een vrijkaart.

  • Een gemaakte online aankoop kun je niet bij de kassa wijzigen of annuleren. In geval van een wijziging raden we aan een nieuwe ticket te kopen en een mail te sturen naar info@kinepolis.nl met de volgende gegevens over de eerdere aankoop:
  • • Volledige naam
  • • Reserveringsnaam (de naam waarop een reservering/aankoop gedaan is)
  • • E-mailadres
  • • Telefoonnummer
  • • IBAN rekeningnummer
  • • Datum aankoop
  • • Bedrag
  • • Betaalmiddel: iDeal of creditcard
  • • Kenmerk begunstigde
  • • Eventueel bankafschrift met de betreffende transactie en bovengenoemde informatie

  • Let op: tickets voor voorstellingen die al hebben plaatsgevonden, kunnen niet gewijzigd of omgeruild worden voor nieuwe tickets. Ook is het niet mogelijk om geld retour te krijgen


Wat kan ik doen als mijn online aankoop is mislukt en ik toch heb betaald? Wat kan ik doen als mijn online aankoop is mislukt en ik toch heb betaald?
  • Je ontvangt in de meeste gevallen een e-mail indien de aankoop is mislukt. Als je hebt betaald en de aankoop is mislukt of je hebt bij een online aankoop na 45 minuten nog geen aankoopbevestiging met barcode ontvangen, dan kun je dit via een Contactformulier(Menu: zakelijk, contact) aan ons doorgeven. Vermeld in het formulier de volgende gegevens over de aankoop:
  • • Volledige naam
  • • Reserveringsnaam (de naam waarop een reservering/aankoop gedaan is)
  • • E-mailadres
  • • Telefoonnummer
  • • IBAN rekeningnummer
  • • Datum aankoop
  • • Bedrag
  • • Betaalmiddel: iDeal of creditcard
  • • Kenmerk begunstigde
  • • Eventueel bankafschrift met de betreffende transactie en bovengenoemde informatie

  • Je e-mail wordt binnen 7 dagen in behandeling genomen. Je ontvangt een mail zodra opdracht is gegeven om het onterecht betaalde bedrag terug te storten op het rekeningnummer waar vanaf betaald is. Het is niet mogelijk om deze betaling op een ander rekeningnummer terug te storten.

Wat kan ik doen als ik geen bevestigingsmail/barcode heb ontvangen? Wat kan ik doen als ik geen bevestigingsmail/barcode heb ontvangen?
  • Check eerst de spambox van je mailaccount. De online aankopen met barcodes zijn terug te vinden via Mijn Wolff > Historie. De barcode kan worden uitgeprint tot de voorstelling is gestart.

  • Als het niet mogelijk is om via Mijn Wolff de barcode uit te printen, dan kun je het barcodenummer noteren en hiermee naar de kassa gaan.

Moet ik transactiekosten betalen? Moet ik transactiekosten betalen?
  • Nee, deze zitten inbegrepen in de totaal prijs.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden op internet? Wat zijn de betalingsmogelijkheden op internet?
  • Online tickets kun je afrekenen met iDEAL van jouw eigen bank, Mastercard en Visa.



Speciale Wolff Tickets

Wat is het 5-sterrenticket? Wat is het 5-sterrenticket?
  • Het 5-sterrenticket is een kortingskaart voor de bioscoop speciaal voor de regelmatige filmbezoeker. De kaart heeft een standaardprijs van € 38-.
  • Daarvoor ontvang je aan de kassa vijf bioscoopkaartjes in strippenkaartvorm, die je dan binnen een jaar kunt opmaken.

  • Hier is een aantal voorwaarden aan verbonden:
  • - De kaart is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar;
  • - Per bioscoopbezoek wordt er max. 1 filmvoorstelling van de kaart afgehaald;
  • - Aan de kassa of bij kaartcontrole kan er om een identiteitsbewijs worden gevraagd;
  • - De kaart is de hele week geldig, tijdens feestdagen en schoolvakanties;
  • - De kaart is niet geldig in combinatie met andere acties en kortingen of voor speciale voorstellingen (zoals bijvoorbeeld een Ladies Night);
  • - De kaart, in dit geval de verzilvering van de strippen, is exclusief toeslagen, zoals een 3D toeslag. Deze zal je dan aan de kassa nog moeten voldoen;
  • - De kaart is geldig tot maximaal ้้n jaar na uitgifte.

Wat is de 10-rittenkaart? Wat is de 10-rittenkaart?
  • De 10-rittenkaart is een kortingskaart voor de bioscoop speciaal voor de regelmatige filmbezoeker. De kaart heeft een standaardprijs van € 70,-.
  • Daarvoor ontvang je aan de kassa tien bioscoopkaartjes in strippenkaartvorm, die je dan binnen een jaar kunt opmaken.

  • Hier is een aantal voorwaarden aan verbonden:
  • Maximaal 6 tickets per voorstelling;
  • - De kaart is de hele week geldig, ook tijdens feestdagen en schoolvakanties;
  • - De kaart is niet geldig in combinatie met andere acties en kortingen of voor speciale voorstellingen (zoals bijvoorbeeld een Ladies Night);
  • - De kaart, in dit geval de verzilvering van de strippen, is exclusief toeslagen, zoals een 3D toeslag. Deze zal je dan aan de kassa nog moeten voldoen;
  • - De kaart is geldig tot maximaal ้้n jaar na uitgifte.

Wat houdt het Familieticket in? Wat houdt het Familieticket in?
  • Het Familieticket is een bioscoopkaartje speciaal voor het hele gezin. Je betaalt voor twee volwassenen en twee kinderen slechts € 29,- voor een Nederlandstalige kinderfilm.
  • Gaan er meer dan twee kinderen mee dan betaal je per additioneel kind € 7,25 extra. Voordeel voor het hele gezin dus!

  • Hier is een aantal voorwaarden aan verbonden:
  • - Het familieticket is geldig voor vier personen, waar van minimaal twee kinderen (tot en met 11 jaar);
  • - Wanneer er buiten de limiet van 4 personen nog meer kinderen meegaan - bijvoorbeeld in een gezinssituatie van 2 ouders en 3 kinderen - dan wordt per extra kind € 7,25 extra in rekening gebracht;
  • - Het familieticket is alleen geldig voor ้้n filmvoorstelling, alle 4 de personen dienen dezelfde film op dezelfde tijd te bezoeken;
  • - Het Familieticket is de hele week verkrijgbaar, ook tijdens feestdagen en schoolvakanties;
  • - Het Familieticket is niet geldig in combinatie met andere acties en kortingen of voor speciale voorstellingen (zoals bijvoorbeeld een evenement);
  • - Het familieticket is exclusief reserveringskosten en filmtoeslagen, zoals 3D-toeslag;
  • - Het familieticket is alleen verkrijgbaar voor kinderfilms met een leeftijdskeuring van 'Alle leeftijden', 'Mogelijk schadelijk tot 6 jaar' of 'Mogelijk schadelijk tot 9 jaar'. Het familieticket is dus niet geldig bij films met een leeftijdskeuring van 'Mogelijk schadelijk tot 12 jaar' of 'Mogelijk schadelijk tot 16 jaar'.



Cadeaubonnen en andere kortingsacties

Wat is een filmblik? Wat is een filmblik?
  • Met de filmblik kun je een film cadeau geven. Er zijn filmblikken beschikbaar met 2 of 4 filmtickets vanaf €21,20. De filmblikken zijn verkrijgbaar aan de kassa van de bioscooplocaties.
  • Geldig bij Wolff en Kinepolis Bioscopen.


Kan ik bij Wolff een Nationale Bioscoopbon inleveren? Kan ik bij Wolff een Nationale Bioscoopbon inleveren?
  • Het antwoord hierop is ja. Per 15 april 2014 is de papieren versie van de Nationale Bioscoopbon echter wel vervangen door een nieuwe digitale versie. De huidige papieren versie kan nog gewoon ingeleverd worden aan de kasssa. De nieuwe digitale versie ontvangt u na bestelling in de vorm van een pasje. Ook de digitale Nationale Bioscoopbon is in alle Wolff Bioscopen te verzilveren aan de kassa maar helaas nog niet online.

  • De Nationale Bioscoopbon is het perfecte geschenk als je een vriend, familielid of collega een bioscoopbezoek cadeau wilt doen. U kunt per pasje een waarde kiezen tussen de €10,- en €150,-. U kunt kiezen uit diverse designs ๓f uw eigen card ontwerpen.
  • De Nationale Bioscoopbon is verkrijgbaar via: www.bioscoopbon.nl


  • Je kunt van de nationale bioscoopbon een origineler cadeau maken door het te verpakken in een filmblik!

Ik heb een MaDiWoDo-bon gekregen, is die bij jullie geldig? Ik heb een MaDiWoDo-bon gekregen, is die bij jullie geldig?
  • Jazeker. De benaming van deze bon komt voort uit de dagen waarop de bon geldig is: maandag t/m donderdag dus. De bon is alleen op die dagen inwisselbaar voor een bioscoopkaartje. De MaDiWoDo bon is niet geldig in combinatie met andere acties en kortingen of voor speciale voorstellingen (zoals bijvoorbeeld een evenement).
  • De bon is helaas tevens niet geldig tijdens feestdagen en tijdens de Kerstvakantie.

  • madiwodo

Kan ik korting krijgen met mijn CJP/Cultuurkaart? Kan ik korting krijgen met mijn CJP/Cultuurkaart?
  • Jazeker. De CJP/Cultuurkaart is geldig van maandag t/m vrijdagmiddag maar niet gedurende vakanties. De CJP/Cultuurkaart is tevens niet geldig in combinatie met andere kortingsacties, evenementen, speciale voorstellingen of besloten voorstellingen. Hoeveel korting je krijgt verschilt echter per bioscoop. Neem contact op met jouw Wolff Bioscoop om te horen welk voordeel je met je CJPpas krijgt. Of kijk op cjp.nl.

Blijft mijn MSA Card nog geldig? Blijft mijn MSA Card nog geldig?
  • Jazeker, deze kaart is gewoon geldig. De MSA Card staat voor de Must See All Card, een abonnement waarbij je voor het vaste bedrag van € 18,- per maand onbeperkt naar de film kunt. De kaart is alleen geldig in Wolff Groningen, voorheen MustSee Groningen.

  • Heb je nog geen kaart: ga dan naar de kassa van Wolff Groningen en vraag daar om het aanmeldformulier of download deze hier. Opzeggen kan ook aan de kassa van deze bioscoop. Je hebt daarvoor wel het opzegformulier nodig.

Krijg ik als U-pashouder korting? Krijg ik als U-pashouder korting?
  • Ja, op vertoon van een geldige U-pas aan de kassa van de bioscoop ontvangt u korting en betaalt u € 8,- entreeprijs met uitzondering van de zaterdagavond en kerstvakantie. De korting is per persoon en niet geldig bij evenementen of in combinatie met andere acties.

Krijg ik als student korting? Krijg ik als student korting?
  • Ja, op vertoon van een geldige studentenkaart aan de kassa van de bioscoop ontvang je als student korting. Hoeveel korting je krijgt verschilt echter per bioscoop
  • Let op: de studentenkorting is alleen geldig van maandag t/m vrijdagmiddag maar niet gedurende vakanties (met uitzondering van de zomervakantie). Deze korting is per persoon en niet geldig bij evenementen of in combinatie met andere acties.



Mobiel

Heeft Wolff Bioscopen een App? Heeft Wolff Bioscopen een App?
  • Jawel, Wolff Bisocopen heeft een Wolff App voor iPhone en Android ontwikkeld die in de iTunes App Store en Google Play Market te downloaden is. Met deze App is eenvoudig het actuele programma van alle Wolff Bioscopen te bekijken, kun je trailers zien en blijf je op de hoogte van de laatste acties!

  • Ih de Wolff App vind je informatie over alle films, de aanvangstijden en actuele filmtrailers in zeer hoge kwaliteit. Ook is er een 'Top 10' beschikbaar om de filmkeuze te vergemakkelijken. Naast uitgebreide bioscoopinformatie is er speciale aandacht voor lopende acties in de verschillende bioscopen.

  • Klik hier om de Wolff iPhone App te downloaden.

  • Klik hier om de Wolff Android App te downloaden.

Kan ik een kaartje kopen met MyOrder?


Sponsoring

Stichting Bio KinderrevalidatieWolff Bioscopen (onderdeel van Kinepolis Nederland) steunt het Bio Vakantieoord. Een vakantiepark voor kinderen met een ernstige handicap en hun gezin. Opgericht door de bioscopen. Wilt u het Bio Vakantieoord ook steunen?



BIOSCOPEN


Voorwaarden | Privacy | © Wolff Bioscopen 2017